LANCIA DELTA HF Integrale 16V Gr A (ABARTH SE045)

Ο πολυαναμενόμενος διάδοχος της 8βάλβιδης HF Integrale, δηλαδή η 16βάλβιδη HF Integrale 16V, ομολογκαρίστηκε μόλις την 1η Αυγούστου 1989. Τέτοια ήταν η επιτυχία και η δυναμική της 8βάλβιδης που άνετα επικρατούσε του συναγωνισμού για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, και μόνο προς το τέλος του 1989 έδειξε σημάδια υστέρησης έναντι του ιαπωνικού ανταγωνισμού, οπότε η Lancia δεν βιάστηκε ιδιαίτερα να ομολογκάρει τη 16βάλβιδη έκδοσή της. Πάντως το αυτοκίνητο έκανε αίσθηση γιατί για πρώτη φορά παγκοσμίως ένα αγωνιστικό στα χρώματα της Martini δεν παρουσιάστηκε στο παραδοσιακό άσπρο χρώμα αλλά σε κόκκινο. Ο Giorgetto Giugiaro είχε προσωπικά επιμεληθεί τη νέα εμφάνιση και όντως το αυτοκίνητο έκανε φοβερή αίσθηση κατά την παρουσίασή του στον τύπο, αλλά μετά τη νίκη στο San Remo οι κόκκινες αγωνιστικές Integrale εξαφανίστηκαν ως διά μαγείας και επανήλθε η παλιά άσπρη έκδοση, με μια διαφορετική σχεδίαση των γνωστών λωρίδων της Martini. Επίσημη δικαιολογία γι αυτό ήταν η κακή απόδοση του νέου χρωματισμού – σε ότι αφορά το συνδυασμό του με τα παραδοσιακά χρώματα της Martini – στις φωτογραφίες και την αναπαραγωγή.

HF Integrale 16v Gr AHF Integrale 16v Gr A

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της FIA (πια) για το GrA, που άλλαζαν για μία ακόμα αφορά, οι επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη με στόχο την αύξηση της δύναμης μπορούσαν πλέον να κινηθούν μόνο μέσα σε αυστηρότατα καθορισμένα και εξαιρετικά στενά πλαίσια. Συγκεκριμένα, επιτρέπονταν μόνο βελτιώσεις στο σύστημα τροφοδοσίας, στην οδήγηση των βαλβίδων στην κυλινδροκεφαλή, στην ανάφλεξη, στο κύκλωμα λίπανσης και στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα, υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι οι αντίστοιχες επεμβάσεις δεν άλλαζαν ριζικά τη μορφή των νορμάλ αυτοκινήτων παραγωγής στα οποία βασιζόταν η ομολογκασιόν του αγωνιστικού.

Με την νέα 16βάλβιδη κεφαλή, το νέο μικρότερο turbo και το νέο υψηλότερης απόδοσης intercooler η Lancia πραγματικά κατάφερε να κάνει μια επιτυχημένη συνταγή ακόμα καλύτερη. Αντίστοιχα βελτιωμένα ήταν το σύστημα ελέγχου του overboost (που επετράπη ξανά, για στιγμιαία αύξηση της ροπής και μόνο) και η στατική άμεση ανάφλεξη. Όπως παλιότερα, τα ψυγεία νερού και λαδιού ήταν μεγαλύτερα από τα στάνταρ του μοντέλου παραγωγής. Σε ορισμένους -σκληρούς- αγώνες δοκιμάστηκε και ένα ψυγείο για τις βαλβολίνες του κιβωτίου ταχυτήτων.

HF Integrale 16v Gr A - Μηχανικά μέρηHF Integrale 16v Gr A - Μηχανικά μέρη

Τελικό αποτέλεσμα όλων αυτών των βελτιώσεων ήταν η άνοδος της ονομαστικής ιπποδύναμης στα 295 άλογα στις 7000 σ.α.λ., κι αυτό αφορούσε την έκδοση για τους τελευταίους αγώνες του 1989. Για τη σαιζόν του 1990 οι νέοι κανονισμοί της FIA έθεταν όριο ονομαστικής ιπποδύναμης για το GrA στους 299 ίππους, πράγμα που επέβαλε την εφαρμογή περιοριστών στην εισαγωγή του turbo (turbo ή air restrictor) με διάμετρο 40mm. Σε μια προσπάθεια της FIA να συγκρατήσει τις ιπποδυνάμεις και άρα τις επιδόσεις των αυτοκινήτων του GrA (άλλωστε αυτός υποτίθεται ήταν ο λόγος κατάργησης του GrB), μια περαιτέρω μείωση της διαμέτρου του περιοριστή είχε ήδη προγραμματιστεί για τη σαιζόν του 1991. Ήδη αυτό έδινε στα χαρτιά ένα μειονέκτημα στη Lancia που στην πράξη θα συνέχιζε με το ίδιο αυτοκίνητο – χωρίς ουσιαστική εξέλιξη – άλλη μια σαιζόν τη στιγμή που οι ιάπωνες γίνονταν όλο και πιο απειλητικοί αφού τα αυτοκίνητα της Toyota και της Mitsubishi ήταν κατά πολύ νεώτερα και είχαν τεράστια περιθώρια εξέλιξης.

κατηγορίες:

Είσοδος