Οι περισσότεροι από τους κατασκευαστές που παράγουν ένα αυτοκίνητο που κερδίζει το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rally, με την πρώτη συμμετοχή του, θα επαναπαύονταν στις δάφνες τους. H Lancia όμως όχι!

Lancia Delta Integrale 8vLancia Delta Integrale 8v

Παίρνοντας λοιπόν τη “στενή” Δέλτα HF 4WD που αποδεκάτισε κάθε ανταγωνιστή στην άσφαλτο, χιόνι, πάγο και στις χωμάτινες ειδικές καθ' όλη τη διάρκεια του 1987, οι άνθρωποι της Lancia σχεδίασαν την HF Integrale για να ενσωματώσουν όλα τα προηγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του αγωνιστικού αυτοκινήτου, βελτιωμένο από τα παθήματα που έγιναν μαθήματα στους αγώνες του ΠΠΡ. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μοντέρνο, πολυτελές και εντελώς πρακτικό πεντάπορτο hatchback με άριστη οδική συμπεριφορά που ήταν ικανό να επιταχύνει από τα 0-100 kmh σε ακριβώς 6,6 δευτερόλεπτα και με μέγιστη ταχύτητα 214 km/h.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Lancia Delta Integrale 8v - ΚινητήραςLancia Delta Integrale 8v - Κινητήρας

Ο κινητήρας στην καρδιά της 8βάλβίδης πλέον HF Integrale είναι ένας τετρακύλινδρος με σύστημα ψεκασμού καυσίμου (injection), με χωρητικότητα δύο λίτρων (1995κ.εκ.) και εφοδιασμένος με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Αυτή η έκδοση του κινητήρα, που αποδείχτηκε σαν μια από τις πιο ανταγωνιστικές κινητήριες δυνάμεις του ΠΠΡ, ενσωμάτωσε τις ακόλουθες βελτιώσεις σε σχέση με την HF 4WD: Νέες βαλβίδες, έδρανα βαλβίδων και υδραντλία, μεγαλύτερα ψυγεία νερού και λαδιού, ισχυρότερο ανεμιστήρας και μεγαλύτερο φίλτρο αέρα. Στη θέση του υπερτροφοδότη καυσαερίων υπάρχει ένας υδρόψυκτος στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων (turbo) της Garrett με κωδικό Τ3, μεγαλύτερης περιεκτικότητας, με βελτιωμένη ροή αέρα και μεγαλύτερο intercooler με μεγαλύτερη ογκομετρική απόδοση, μαζί με τις αναθεωρημένες θέσεις της (ECU) ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου ανάφλεξης και τροφοδοσίας, και έναν αισθητήρα προανάφλεξης (knock sensor), εκτίναξαν την παραγωγή δύναμης στα 185 ps (DIN) στις 5.300 περιστροφές/λεπτό (rpm) και τη μέγιστη ροπή 303.8 NM (224.13 lbs/ft) στις 3500 rpm.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Η Δέλτα καυχάται για ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα μετάδοσης του κόσμου που ενσωματώνουν τη μόνιμη τετρακίνηση, με έναν εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων.

Ένα επικυκλικό κεντρικό διαφορικό της Ferguson κατανέμει το 56% της αποδιδόμενης ροπής στον εμπρός άξονα και 44% στον οπίσθιο.

Εντούτοις, το αθόρυβο κεντρικό διαφορικό της Ferguson, εξισορροπεί την κατανομή ροπής για να την αποδώσει βέλτιστα μεταξύ των μπροστινών και οπίσθιων αξόνων ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος αλλά και την πρόσφυση των ελαστικών του αυτοκινήτου.

Το πίσω διαφορικό είναι ένα Torsen (TORque SENsing) περιορισμένης ολίσθησης ιξώδους σύζευξης , το οποίο επιτρέπει εώς και 80% εμπλοκή μεταξύ των δύο τροχών, εφ’όσων αυτό απαιτηθεί, και με την εμπλοκή αυτή εξασφαλίζει την ισόποση κατανομή ροπής μεταξύ των δύο τροχών, και επομένως τη βέλτιστη πρόσφυση.

Είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα στην παγκόσμια αγορά, τόσο στους αγώνες, όσο και σε καθημερινά γρήγορα σπορ αυτοκίνητα.

Στο εμπρός μέρος έχει τοποθετηθεί ένα ελέυθερο διαφορικό το οποίο ολοκληρώνει τη φιλοσοφία της τετρακίνησης της οκταβάλβιδης (8v) Integrale, θέτοντάς την πλήρως ελεγχόμενη σε κάθε είδους επιφάνεια.

Η τελική σχέση μετάδοσης εμφανίζεται ελάχιστα πιο “κοντή” (3.111:1 αντί 2.944:1 της Delta 4WD) και xχρησιμοποιείται για να ταιριάξει με τους μεγαλύτερους τροχούς 6,5Χ15 και να αποδώσει έτσι 38,62 ΚΜh/1000 rpm στην πέμπτη σχέση του κιβωτίου.

κατηγορίες:

Είσοδος