Delta Integrale 16v
Το 1988, η Lancia κέρδισε με τη Delta Integrale 8ν 10 αγώνες από τους 11 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, και ο παγκόσμιος τίτλος είχε ήδη κατακτηθεί αρκετά πριν από το τέλος του πρωταθλήματος.
Το 8βάλβιδο Δέλτα είχε κερδίσει κάθε ανταγωνιστή σε κάθε ήπειρο, πράγμα το οποίο καταδεικνύει την ασυναγώνιστη απόδοσή του, την αξιοπιστία και τη διάρκεια του, παρόλο που αντιμετόπισε κάποια προβλήματα “νιότης”.
Αλλά η Lancia δεν άφησε αυτήν την νηνεμία να την καθησυχάσει και έτσι το HF Integrale 16V αναπτυσσόταν και επρόκειτο να τρέξει παράλληλα με το ομόσταβλό του 8V κατά τη διάρκεια του 1989.
Το νέο αυτοκίνητο ξεχώριζε από τον προκάτοχό του από το κέντρο του καπό που ήταν πιο φουσκωμένο καθώς είχε εφοδιαστεί με τον εξολοκλήρου νέο κινητήρα χωρητικότητας 1995 κυβικών εκατοστών, σε συνδιασμό με καπάκι 16 βαλβίδων.
Οι άλλες ορατές εξωτερικές αλλαγές ήταν το φαρδύτερο μετατρόχιο, οι φαρδύτεροι τροχοί καθώς και τα νέα διακριτικά μοντέλου στη μάσκα αλλά και στην πίσω πόρτα.
Η κατανομή ροπής και δύναμης άλλαξε σε 47% στους εμπρός τροχούς και 53% στους πίσω, αντικαθιστώντας το διαφορικό/κατανομέα ροπής, και η σχέση πηνίου κορώνας του κιβωτίου ταχυτήτων, απο 17/53, μετατράπηκε σε 18/56, με ίδια όμως τελική σχέση μετάδoσης (3.111:1), προσδίδοντας στο αυτοκίνητο τα καλύτερα διαχειριζόμενα χαρακτηριστικά, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, και ο έως τότε συναγωνισμός, άρχισε πλέον να υστερεί απέναντι στη νέα Delta Intergale.
Οι 8V και 16V αγωνιστικές εκδόσεις του αυτοκινήτου ήταν σε ταυτόχρονη χρήση από την εργοστασιακή ομάδα κατά τη διάρκεια της εποχής του 1989.
Η 16βάλβιδη έκδοση έκανε το ντεμπούτο της στο Sanremo με οδηγό τον Μ. Biasion, με νέα εμφάνιση των αυτοκινήτων σε κόκκινο πλέον χρώμα.
Το λευκό χρώμα επανήλθε εκ νέου το 1990 καθώς το κόκκινο βρέθηκε να είναι λιγότερο εντυπωσιακό και ευπαρουσίαστο από το άσπρο στις φωτογραφίες και την τηλεόραση.
Ο νέος κινητήρας της Lancia 2-λίτρων με διάμετρο επί διαδρομή 84mm X 90mm και εξολοκλήρου νέας σχεδίασης κυλινδροκεφαλή με 16 βαλβίδες και τρομερή ροϊκότητα, είναι ήδη ισχυρός, καθαρός εκτελεστής, αλλά αναπτύχθηκε περαιτέρω για το Integrale 16v, παράγοντας 200 ps στις 5500 rpm, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο μια μέγιστη ταχύτητα 220 km/h (137 mph).
Οι μεγαλύτεροι εγχυτήρες (μπεκ) παροχής 372cc/min με αντίσταση 16 Οhm και πράσινου χρώματος, συντελούν στην παραγωγή υψηλότερης ιπποδύναμης και την αποδοτική εκμετάλλευση παροχής του καυσίμου στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Η απόκριση του νέου υπερσυμπιεστή καυσαερίων (Turbo) της Garrett με κωδικό T3 είναι άμεση, χάρη στη μειωμένη αδράνεια του στροβίλου.
Το ιδιαίτερα αποδοτικό αλουμινένιο Ιntercooler παρέχει στο σύνολο περισσότερη δύναμη και μεγαλύτερη αξιοπιστία, ψύχοντας καλύτερα τον υπο πίεση αέρα προερχόμενο απο το Turbo στην εισαγωγή του κινητήρα.