ΙΣΤΟΡΙΑ

Το 1985 ο κόσμος τoυ Rally υπέστη ένα τεράστιο χτύπημα, από την άποψη της ανάπτυξης, καθώς η FISA αποφάσισε να απορρίψει τα σχέδια για μια προτεινόμενη ομάδα S καθώς επίσης και ακυρώνοντας την ομάδα B. Είχε επικρατήσει ως κανόνας ότι τα αυτοκίνητα της ομάδας Β ήταν πάρα πολύ γρήγορα και, κατά συνέπεια, πάρα πολύ επικίνδυνα. Αφορμή σε αυτό στάθηκαν θανατηφόρα, κυρίως, ατυχήματα με θύματα θεατές και πληρώματα αυτοκινήτων, όπου συνέβησαν κατά την περίοδο 1982-1986, με αποκορύφωμα αυτό του Henry Toivonen και του συνοδηγού του Sergio Cresto με τη Lancia Delta S4, στις 2 Μαΐου του 1986, κατά τη διάρκεια του Rally Tour de Corse στην Κορσική.

Φάνηκε ότι η Lancia ήταν ένας από τους πιο διορατικούς κατασκευαστές δεδομένου ότι είχε ήδη καθ’οδόν το αυτοκίνητο παραγωγής HF 4WD, όπου χρησιμοποιούσε την εμπειρία που αποκτήθηκε από την ανάπτυξη της Delta S4.

Lancia Delta 4WDLancia Delta 4WD

Εκτοπίζοντας τη Delta HF 1.6lt Turbo από ναυαρχίδα της σειράς, η HF 4WD είχε πολύ χρόνο μπροστά της για να σταδιοδρομήσει. Το μοντέλο HF turbo 1.6lt, δεν ήταν υποδεέστερο αυτοκίνητο, αλλά αντιθέτως ήταν αξιέπαινο για ένα αυτοκίνητο με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, με πολύ καλό ζύγισμα, και στις "σωστές" διαστάσεις, ως προς τη συνολική γεωμετρία του πλαισίου του.

Η Lancia Delta εισήχθη αρχικά στην Ελλάδα το 1979 και παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητη έως το 1986, όπου και έγιναν οι μικρές αλλαγές στη μορφή των αμαξωμάτων και αναβαθμίσεις στις εκδόσεις των κινητήρων, και φυσικά, υπήρξε η προσθήκη του πρότυπου της τετρακίνητης, πλέον, έκδοσης.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ

Ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Delta HF 4WD είναι η συγκρατημένη μορφολογία των αμαξωμάτων. Υπάρχουν πολύ λίγα χαρακτηριστικά όπου το κάνουν να ξεχωρίζει από το προσθιοκίνητο Turbo HF μοντέλο.

Τα νέα εμπρός φωτιστικά σώματα, και οι προβολείς ομίχλης που τοποθετούνται στον εμπρός προφυλακτήρα, τα διακριτικά 4WD στην πίσω πόρτα και στα νέα φαρδύτερα πλαστικά μαρσπιέ, και δύο μεγαλύτερους αεραγωγούς εισαγωγής αέρα στο εμπρός καπό, ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη απαγωγή της θερμότητας από το μηχανοστάσιο. 4WD badge

 

Βέβαια, αυτά είναι μόνο τα εμφανή ουσιαστικά. Κάτω απο την εικόνα που προβάλεται ώς αυτοκίνητο, υπήρχε ένα νέο, εντελώς επανασχεδιασμένο αμάξωμα, με μεγαλύτερο κεντρικό τούνελ ώστε να χωράει να περάσει ο κεντρικός άξονας μετάδοσης, νέοι ψηλότεροι πίσω θόλοι και εντελώς διαφοροποιημένο πίσω πάτωμα αμαξώματος, με τη ρεζέρβα πλέον να παίρνει τη θέση της στο πλάι του χώρου αποσκευών, μια και το πίσω διαφορικό δεν άφηνε πλέον περιθόριο για την ενσωματωμένη τοποθέτησή της στο πάτωμα αυτού.

Κατα τα άλλα, η HF 4WD είναι όμοια εξωτερικά με τη 1600 HF turbo.

Με την την τότε ιπποδύναμη των 165bhp, ο καλύτερος τρόπος να μεταφερθεί η δύναμη στο δρόμο είναι μέσω της τετρακίνησης, έναντι της κίνησης στους δύο τροχούς.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο κινητήρας της είναι όμοιος με αυτόν της 1.6lt HF Turbo, εξωτερικά, αλλά εντούτοις, άλλαζαν πολλά εντός του κινητήρα.

Το νέο εξ’αρχής σχεδιασμένο μαντεμένιο μπλοκ του κινητήρα, είναι ενισχυμένο, με υποτετράγωνη διάταξη (90 διαδρομή x 84 διάμετρο), ενώ το καπάκι βαλβίδων παραμένει οπτικά ίδιο με της 1.6lt HF Turbo, με μεγαλύτερες όμως βαλβίδες και μεγαλύτερου βυθίσματος και διάρκειας εκκεντροφόρους (217ο/ 9.1mm εισαγωγής - 209ο/8.6mm εξαγωγής), ενώ η στατική συμπίεση του κινητήρα έχει φτάσει στο 8:1.

Στη νέα μεγαλύτερη σε διατομή μαντεμένια πολλαπλή εξαγωγής, εδράζει πλέον ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων (Turbo) της Garrett με κωδικό Τ3, και ικανός για να παράγει μέχρι 31 lb υπερσυμπιεσμένου αέρα.

κατηγορίες:

Είσοδος